top of page
  • Foto van schrijverDiana

Fermentatie.

Bijgewerkt op: 3 okt. 2021

Ben met fermenteren begonnen omdat ik zelf gemaakte zuurkool zo lekker vind.

Maar zo'n hele grote zuurkool pot is teveel voor mij. Je kan het ook in weckpotten doen.


Wat is fermentatie eigenlijk.

Dit is een proces waarbij bacterien ,schimmels en gisten gebruikt worden om een voedings middel te maken. . Bij fermentatie zorgen bacterien, schimmels of gisten voor het omzetten van stoffen in een product,waardoor de zuurgraad ,smaak,geur,of uiterlijk verandert. Dit proces het fermenteren.

Zuurkool was mijn eerste project. Dit is witte kool maar kan ook andere soorten kool zijn.

ik zal wat later het recept hier zetten.

28-8-2021 De zuurkool is op smaak en deze week ga ik zuurkool maken. Ben benieuwd.

2-10-2021 . De zuurkool smaakt heerlijk ga hier zeker mee door.

27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page