top of page
  • Foto van schrijverDiana

We verwachten een nestje in juni.

Bijgewerkt op: 5 jul. 2023

We gaan weer een nestje doen. We gaan Jossie en Blackie bij elkaar zetten .

Jossie is een blauwe dame berken erg mooi (foto volgt nog) en Blackie is een mooie silvermane dumbo zwarte man. Er volgen later foto's

15-5-2023. Even een update helaas vonden Jossy en Blackie elkaar niet zo leuk vooral Jossy vond het niets . Dus zaterdagvond laat uit elkaar gehaald en even laten bijkomen .

Zondag een nieuwe poging met Tim gedaan en dat gaat veel beter. Tim laat Jossy nog even met rust en wacht rustig tot ze zover is.... Tim is een dumbo siamees man. Erg lief en komt uit gedeelde eigen foklijnen samen met een bevriende collegafokker. Echt een lieverd en knuffelkont.

16-5-2023 Ze vinden elkaar wel aardig nog geen dekking gezien. Heel laat in de avond iets van een dekking waargenomen.


Dit is Jossy rbl berken gewoonoor

Hieronder is Tim een siamees dumbo .




Zo even wat foto's . We laten ze nog even samenwonen maar dat duurt niet zo lang meer. Ze hebben even lekker gespeeld op de bank.


Kijk lekker samen slapen dat is een goed teken.

29-5-2023 Jossy gewogen en ze weegt 404 gram dus het gaat goed . ze is ook echt zwanger al een beetje buikje.Spannenddddd.

2-6-2023 Jossy weegt 446 gram hier wat foto's ze heeft haar intrek genomen in de kraamkamer. Ze loopt lekker veel op de bank om haar beentjes te strekken.





Het is een heerlijk meisje zo lief .

6-6-2023 : De dame weegt nu 506 gram het zal niet meer zolang duren denk ik.

zodra ik meer nieuws heb zie je het hier.

8-6-2023 Ik denk dat het vandaag gaat gebeuren. Ze weegt inmiddels 534 gram is mega dik en heeft wat bloedverlies. Ze is heel lief maar bij de tijd haartjes nog glad dus niet aan de hand . Ik moet vandaag werken dus hoop op een nestje als ik thuis kom. ......


19:00 Ze zijn geboren . Foto's volgen later..........


De eerste foto........


10-6-2023 Het gaat goed met moeder en kids. Alles beweegt en piept . Kon toch een foto maken terwijl mama aan het pap eten was. Ik blijf van de kleintjes af maar maak wel van een afstandje foto's de komende dagen. Hoeveel ik schat zo'n 15 maar zeker weten doe ik het niet . Gewoon lekker genieten van al dit moois.

tot later.

10-6-2023 Deze foto is zo liefffffffffffff.

Ze zijn nu 2 dagen maar het groeit als kool.


11-6-2023: overzichtsfoto.


Ze krijgen al kleur. Het zijn allemaal zwartoogjes zo te zien. Volgende week gaan we ze eens wat nader bekijken . Ik laat zoveel mogelijk moeder en kids met rust zeker de eerste 10 dagen.

13-6-2023

Ze groeien echt zo hard. Heel veel blauw .....

17-6-2023 . Ik heb de kleintjes voor het eerst even bekeken. Het zijn 16 mannrittens . De geslachten weet ik nog niet helemaal zeker maar meer dames als heren zo te zien maar ik kan mij vergissen. Als de tepellijsten doorkomen met 10 dagen kan ik het beter zien.

Er is een heel kleintje bij een licht blauwe dame . Ik hoop dat dat goed gaat ze beweegt en piept goed maar er zijn zulke grote broers en zussen ze zal voor eten moeten vechten . Het zijn mooie kleuren blauw in tinten en zwart en agouti heb ik er ook tussen gezien . Dat kan heel goed wat de siamees papa Tim heeft in zijn lijn agouti daarom is hij zo mooi een mooie siamees heeft meestal een agouti achtergrond . Geniet van het mooie weer en we houden contact.

18-6-2023 OVB 9-dames en 8 heren maar ik kan mij vergissen.


De mandjes lijken vuil maar mama had lekker pap gegeten en alles vol gesmeerd .

22-6-2023 De oogjes gaan bijna open even nog wat foto's .



Ze groeien als kool er zijn wel wat verschillen in grote maar als de rittens zelf gaan eten dan komt dat meestal wel goed .

23-6-2023 Het zijn 9 dames waarvan een heel kleintje en 7 mannen maar dat kunnen er 8 worden het zijn toch 17 rittens . Een heel klein mannetje zo klein we hopen dat hij het gaat redden hij is zo klein dat het ook nog een vrouwtje kan zijn zo loopt hij achter in zijn ontwikkeling. Maar hij heeft zijn oogjes open we gaan het zien. Alles heeft zijn oogjes open en kijken de wereld in. het is een feestje om dit te mogen zien. Iedere keer blijft het zo mooi.

Fijn weekend allemaal.



26-6-2023 Het was zo warm gisteren dat ik Jossy en kids alvast in de klimkooi heb gezet .

De bevallingsbak is een duna en is prima maar vrij warm. De klimkooi is een mary een lage traille kooi dit is veel fijner voor moeder en kids. Het is een grotere kooi Jossy kan even weglopen als ze de kleintjes even zat is . dat gaat gebeuren als ze meer zelf gaan eten.

Heb er wel een huisje in gezet zodat de kleintjes een soort kamertje hebben om te slapen.



27-6-2023 :Het is vandaag gelukkig niet zo warm voor allemaal beter. De allerkleinste ratjes gaan het ook beter doen ik hoop dat als ze zelf gaan eten dat helemaal goed komt. Dit zijn de nadelen van een groot nest. Er zullen altijd een paar slimme kleintjes zijn die er altijd als eerste bij zijn........

28-6-2023: Alles doet het goed en gaat de klimkooi ontdekken . het is een feestje om dit te zien. De grootste ratjes gaan al pap eten en proberen van het vaste voer te eten. De allerkleinste snappen het nu ook ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.

5-7-2023 De kleintjes gaan goed mee maar zijn nog wel stukken kleiner.

De een voor een foto's staan in het album.




De 2 kleintjes.


594 weergaven7 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page