top of page
  • Foto van schrijverDiana

Vandaag de moestuinbak buiten gezet.

Bijgewerkt op: 4 jul. 2023

Vandaag de moestuinbak buitengezet . Ben heel benieuwd hoe het gaat. Er staat mini sla in en bietjes. Binnen heb ik nog bakken met allerlei zaailingen . Basilicum en paprika en bieslook . IK ben te laat met zaaien maar we gaan het zien. Ben vol goede moed.


De maggi doet het al erg goed op het terras. Het is een groot terras 5.30 meter breed en 2,5 meter diep.Ik ga hier mijn moestuin avonturen met jullie delen. Ben een amateurtje hoor.

Ben alles aan het ontdekken..

15-4-2021 Het is nog wel een beetje koud maar met de weersverbetering zal het wel beter gaan. We hebben ook leuke lampjes gekocht in de vorm van een bol. Foto volgt nog.

25-4-2021 Het is nog lang koud dus het wil nog niet zo erg . Wel binnen op de vensterbank.

De paprika en tomaten gaan goed.




IK heb ook wat stekken v18-5-2021 de tijm peterselie en Rosmarijn genomen en in het water gezet. Nu lekker worteltjes krijgen dan gaan ze in het potje met potgrond.

IK hoop snel dat het lekker warm weer wordt. Zie ook HANDMADE . IK heb iets nieuws gemaakt. De Dommi-Stoof .

11-5-2021 Het gaat nu toch komen langzaam komt er wat op. Zo leuk om te zien.

In de vensterbank wordt het dringen.





Paprika en Tomaat weer in grotere potten gedaan.




Weer tijd voor een update 18-5-2021

Het gaat beter in de moestuinbakken .



Alles komt voorzichtig op .

Botersla beneden




Rucola doet het prima nog even en dan oogsten.


Nog even ook alle bloemen.



De tomaten plantjes en paprika blijven nog even binnen. Cougette en aubergine planten ook .Eerst afharden en dan pas naar buiten . Voorlopig nog even te koud .


25-5-2021 Vandaag een druif gekocht dat is zo mooi hij doet mij aan mijn zus denken die had ook een druif. Muscat Blue en een stamslaboon. Deze twee konden al naar buiten. Gekocht bij de Driesprong. Ging alleen maar kijken voor grote potten.

Wat buitenstaat doet het goed.

Aardbeien en bieslook

Hier boven de Stamslaboon met stokken.


De moestuinbak doet het goed Sugersnaps achterin met stokken . Snijbiet komt op ,sla gaat goed en de kleine mini krop gaat ook goed. Tussen bak zijn de rode biet gaat ook goed .

Het wordt wel tijd dat het warmer gaat worden.

Rucola doet het ook prima nog even en dan oogsten. Lekker in de sla of op een broodje.



Wij moeten nog even binnen blijven.


Dit is de stek van de Thijm goed he .

Het is 14-6-2021 .

Alles gaat heel goed . Alles staat buiten en het is nu ineens heel warm.


De courgette net buiten moet je hem nu zien.

De bloemen zijn er en de eerste vruchten.


De Aubergine ook al bloemen.Ik heb ze wel in grote potten gezet.

De moestuin gaat ook erg goed . Genoeg sla, sugersnaps klimmen. Broccoli gaat aardig.






30-6-2021

De eerste courgette heb ik geoogst zo lekker . De sla is bijna op en de sugarsnaps zijn te zien.

Ik eet lekker uit de stadstuin.

pasta courgette



27 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page