top of page
  • Foto van schrijverDiana

De DOMMI-STOOF

Bijgewerkt op: 29 mei 2022

IK heb voor een collega fokker een Eco stoof gemaakt. Ik noem hem Dommi-Stoof

Het is een jonger broertje van de Hooi-Kist.




Het is een soort mand om een pan warm te houden .Bv gerechten die lang moeten stoven denk aan gestoofde peertjes.Het gerecht moet goed gekookt hebben en dan in de mand en dicht maken . Het is een oud principe maar werkt nog steeds (je spaart energie uit)

11-5-2021 Vanmiddag heb ik schapenwol gekocht voor de vulling van de Dommi-Stoof.

Heerlijk zacht en ik heb het vuil gekocht bij de schapenkooi Otteland.

Erg leuk om te bezoeken www.schaapskooiottoland.nl

Neem een kijkje op de site Op de foto alweer gewassen dit gaat in de Dommi-Stoof wol houd beter de warmte vast. Wol kan gewassen worden als je het voorzichtig doet. Ga er nu een maken voor mij zelf wil je info gewoon bellen.

18-5-2021 Ik heb er voor mijn zelf ook een gemaakt . Wel is deze met schapenwol en de binnen stof is 100 % linnen. Mijn eerste gerecht was hoe simpel een eitje koken . Gaat prima.

Hij is vrolijk en daar houd ik van.



De eerste poging ging niet helemaal goed ik had de eieren niet helemaal onder water dus de stooftijd was onvoldoende.

Dus een tweede poging meer water in het pannetje en weer 7 min de stoof in. Wel hetzelde ei dus werd hij iets harder maar dat is altijd nog beter als te zacht.

Ik ga de recepten delen bij Recepten.


Nog een variant 35cm doorsnede.

hier volgen nog wat varianten.


Met lichte 100% linnen.



Blauwe variant.

Al wat mensen blij gemaakt . Vragen bel gerust voor meer info 06-26696513.


De variant met open zijkant voor hapjespan of steelpan.




48 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page